12 декември 2018
  •  Говорят медиците

Microsoft иска да изпрати на Луната "капсула на времето" със синтетична ДНК (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 октомври 2018 в 15:319191

Компютърната компания Microsoft планира да изпрати "капсула на времето" на Луната заедно с фондация AMF (Arch Mission Foundation) през 2020 г., в която историята на човечеството ще се съхранява под формата на синтетична ДНК чрез 10 000 оригинални снимки и текстовете на 20 важни книги, съобщава сайтът на фондацията.

Проектът #MemoriesInDNA иска всички да публикуват снимки с едноимения хаштаг в социалните медии, включително обяснение защо искате да изпратите тази снимка. Запазването на данни в ДНК е нов начин за съхранение на данни. В компютрите всичко се превръща в 0 и 1, а когато се съхранява със синтетична ДНК, това се случва с четири единици - аденин, гуанин, цитозин и тимин.

Проектът се осъществява от Лабораторията за молекулярни информационни системи (MISL), управлявана от Университета във Вашингтон и Microsoft. Капсулата на времето е защитена срещу космическо излъчване вътре ще бъде поставена инструкция за декриптиране на ДНК.

Обясняваайки крайната цел на своята работа, AMF се позовава на идеите на големия писател и популяризатор на науката, Айзък Азимов, чиито книги описват галактическа библиотека - пространствени бази за ценна информация. Предполага се, че проектът на фондацията ще обхване най-близките небесни тела, включително Луната и Марс, а след това и цялата Слънчева система, така че в бъдеще да се превърне в библиотека на цялата Галактика.

А пък ДНК как се е прочула като траен носител на информация, не е истина просто. Известни са не по-малко от 10 различни механизми в клетката които я поправят непрекъснато и пак нема-нема и хванеш рак. А извън живата клетка нещата са дявол на магаре.

10 декември 2018 в 10:45