15 декември 2019
  •  Говорят медиците

Министър Кунева: ЕС да подпомага младите учени

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 юли 2016 в 14:0014520
Снимка: МОН

Вицепремиерът и министър на образованието и науката Меглена Кунева поиска Европейският съюз да подпомага младите учени, да повишава атрактивността на научните кариери и да насърчава инвестициите в човешкия потенциал в изследователската и развойна дейност. Тя участва в заседание на Съвета на министрите от ЕС по конкурентоспособност в Братислава, Словакия.

Развиването и набирането на следващото поколение учени е от голямо значение за българското правителство, заяви министър Кунева. Спoред нея България няма да може да поддържа висококвалифицираните учени в изолация, защото научните изследвания са и ще бъдат доминирани от международната и междусекторната мобилност.

Също така от споделянето на научноизследователски инфраструктури, отворения достъп и трансфера на знания. За да постигнем това, ние се нуждаем от по-добро сътрудничество с научноизследователските организации за създаване на подходящи условия за кариерно развитие, ефективно правителствено сътрудничество за повече инвестиции във възнаграждения и поощряване на научните специалисти, както и по-ефективни еврoпейски програми, каза Кунева.

Тя смята за важно за България да бъдат дискутирани в рамките на новия програмен период нови инструменти. Те са свързани с идентифициране на млади таланти в областта на науката в ранните етапи на тяхното развитие и съвместна подкрепа на кариерата на учените в области от ключово значение за ЕС като сигурността, енергетика, околна среда и др.

Министър Кунева подчерта, че развиването и набирането на млади учени в България е залегнало в актуализираната стратегия "По-добра наука за по-добра България".