27 ноември 2020
Категории
  •  Космос
  •  Физика
  •  Науки за земята
  •  Биология
  •  Медицина
  •  Математика
  •  Научни дискусии
  •  Разни
FACEBOOK

Младеж случайно поглъща карфица, която пробива сърцето му

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 август 2020 в 11:49 51900
Снимка: pixabay

Младеж на 17 години е приет по спешност в болница след като изпитва болка в гърдите в продължение на три дни. Оказва се, че причината за това е твърде необичайна - карфица, забита в сърцето, която тийнейджърът поглъща без да разбере докато шие, съобщават в публикация в The Journal of Emergency Medicine.

При приемането пациентът се оплаква от остра болка в гърдите, която преминава към гърба и се засилва, когато легне или диша дълбоко. Резултатите от електрокардиограмата, изследваща електрическата активност на сърцето, не са нормални и лекарите се притесняват, че младежът страда от перимиокардит - възпаление на сърдечния мускул и ограждащата го мембрана. Лабораторните изследвания показват и високи нива на протеини в кръвта, които са показател за травма на сърцето. 

Компютър-томографският скенер на гръдния кош показва, че в сърцето на младежа е забито "линейно метално чуждо тяло". Дължината му е около 3,5 см и стърчи от дясната камера на сърцето, която изпомпва кръв към белите дробове.

Първоначално младежът твърди, че не е поглъщал никакви предмети, нито е получавал физическа травма на гърдите. Но при последващ разговор, той обяснява, че сам шие дрехите си и понякога държи карфиците в уста. Но той така и не разбира, че е погълнал една от тях. При проведената отворена сърдечна операция лекарите премахват предмета, който наистина се оказва карфица.

Има и предишни случаи, при които лекари откриват чужди тела в сърцето, но са относително рядко срещани. През 2016 г. китайски лекари съобщават за 48-годишна жена, която получава инфаркт след като игла пробива гръдния й кош и се забива в сърцето. Новият случай изглежда е първият, при който пациентът поглъща чуждото тяло без да разбере и то достига до сърцето.

Д-р Бони Матюс (Dr. Bonnie Mathews), водещ автор на доклада и доцент по педиатрия в медицинския център УМасс Мемориъл в Масачузетс, САЩ, обяснява, че вероятно карфицата е мигрирала директно от стомаха в сърцето, въпреки че може да е станало и от друго място в гастроинтестиналния тракт (ГИТ) като езофага или тънкото черво.

Авторите се надяват тяхната публикация да помогне при лечението на други случаи на погълнати остри предмети. Настоящите протоколи предполагат острите предмети да бъдат изваждани ако причиняват симптоми, но няма яснота как да се действа в случаите, когато не причиняват симптоми. Някои специалисти смятат, че ако погълнатото чуждо тяло е малко и не предизвиква проблеми, то вероятно ще премине без усложнения през ГИТ и пациентите трябва просто да бъдат регулярно наблюдавани за появата на симптоми. 

Но новият случай "подчертава потенциално сериозните усложнения при поглъщане на чуждо тяло", смятат авторите. "Трябва да се обмисли особено внимателно премахването на всички погълнати остри, линейни, чужди тела за стомаха, за да се избегнат усложнения, дължащи се на миграцията им като на това, описано в настоящия случай", заключват експертите.

За щастие в конкретния случай младежът се възстановява нормално след операцията и няма усложнения.

Източник: Live science - A teen unknowingly swallowed a sewing pin. It pierced his heart.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в OffNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.