01 октомври 2022

Многообразието на живия свят на Земята - а защо не и отвъд нея - е тема на Месеца на Живота в Ratio

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 август 2022 в 11:47 18810

На Земята живеят поне 1 300 000 животински видове с многообразие от форми, или поне толкова са ни известни. Скорошните открития на аминокиселини в състава на астероиди свидетелстват, че е силно вероятно живот да се среща и извън нашата планета. Именно животът на нашата планета и извън нея ще са на фокус през август в програмата на организацията за популярна наука Ratio.

Колко е вероятно да има извънземни? А как биха изглеждали, ако съществуват? Каи са най-странните примери за секс между животни? Как помним и защо забравяме? Какво общо има с всички тези въпроси книгата „Трите тела“ на Лиу Цъсин? Това са само част от въпросите, които ще намерят своите отговори по време на събтията през Месеца на Живота.

Пловдивчани също ще могат да станат част от програмата през месеца – по време на събитието “The Memory remains”, което ще се проведе на 16-ти август в лятно кино „Орфей“, Пловдив. Биологът Богомил Пешев ще разкрие механизмите на паметта и тайните на забравата. „Блажени са онези, които забравят,“ казва Ницше – и е прав, а защо ще разберем по време на събитието.

Следващите две събития, които организаторите са предвидили в рамките на месеца, са в Кино Кабана, София. На 23-ти август гостите на събитието „Животински секс“ ще чуят неща, които могат да ни трогнат, да ни изненадат, да ни ядосат и дори ужасят. С възникването на половото размножаване преди около 1,2 млрд години, сексът започва да играе съществена роля в процеса на еволюция и става основен движещ фактор в развитието на живота. За това време природата е опитала всичко, а гостите на събитието ще научат най-интересните примери.
А за контраст в края на месеца, на 30-ти, ще се потопим в научна дискусия върху книгата „Трите тела“ на Лиу Цъсин. Цъсин разказва една история, в която науката, физиката, животът и смъртта се преплитат, а от Ratio ще се спрат както на научните, така и на философските асптекти на прозиведението.
Билети събитията можете да намерите на сайта на организаторите Ratio. Събитията започват от 19:00. Повече информация за темите и лекторите ще намерите на www.ratio.bg.