НАСА и Русия ще работят заедно по лунна космическа станция

НаукаOFFNews Последна промяна на 28 септември 2017 в 00:27 4314 0

Кредит NASA

Концепцията за лунната станция Deep Space Gateway.

НАСА и Роскосмос по време на 68-ия Международен космически конгрес в Аделаида (Австралия) подписаха съвместно споразумение за сътрудничество в областта на проучването и усвояването на космоса.

Роскосмос и НАСА потвърдиха намерението си да използват Международната космическа станция (МКС) като основа за по-нататъшно проучване на космоса, а също в рамките на международна лунна програма да създадат станция, наречен "Deep Space Gateway" в орбита около Луната и научни мисии на повърхността Луната.

Местоположението на орбита около Луната ще открие възможности за изследване на дълбокия космос, както и завръщане към Луната и мисии до Марс.
Първите модули на станцията ще бъдат завършени в най-рано през 2024-та, а изграждането ще започне в средата на 2020 година.

По-специално, партньорите възнамеряват да разработят международни технически стандарти, които ще бъдат използвани в бъдеще, включително за създаването на станцията на близка лунна орбита. Роскосмос и НАСА вече постигнаха разбиране за стандартите на елементите за скачване на бъдещата станция. Те ще бъдат разработени от руснаците, които имат значителен опит, както и стандартите на животоподдържащите системи, съобщи руската космическа корпорация.

НАСА смята шлюзовете за стратегически елемент в архитектурата на бъдещата космическа станция и изискващи допълнително проучване. Вече е подписана декларация от водещите световни космически агенции, която включва изготвянето на седем международни технически стандарти за създаването на международна космическа лунна станция.

В момента други космически сили също обмислят присъединяването си към проекта за международната програма за изследване на Луната и създаването на Deep Space Gateway.

Основната работа по създаването на лунната станция ще започне в средата на 2020 година.

Мисията "Deep Space Gateway" ще стартира с помощта на свръхмощната ракета на НАСА Space Launch System (SLS) през 2022 г. А после, след създаването на руската супертежка ракета, и я ще бъде използвана за доставки за лунната орбитална станция.

"Най-малко пет държави работят за създаването на собствени пилотирани космически кораби и системи. За да се избегнат проблеми в бъдеще в областта на техническото сътрудничество, част от стандартите трябва да бъдат обединени - за да могат различните страни да работят върху изделията си и да се стиковат към международната окололунна станция", заяви Игор Комаров, генерален директор на държавната корпорация Роскосмос. НАСА съобщи, че ще разчита и на шест американски компании: Bigelow Aerospace, Boeing, Lockheed Martin, Orbital ATK, Sierra Nevada Corporation и Nanoracks.

Супертежката ракета на НАСА SLS, която ще стартира бъдещата лунна станция.

Студената война със сигурност ще остане една от най-тъмните страници от историята на човечеството, но тя донесе неочаквана полза - надпреварата в космоса. Благодарение на съперничеството между СССР и САЩ бе постигнат невероятен прогрес - че изпратен първия човек в космоса, а после и до Луната. След края на Студената война изградената съвместно изследователска станция в орбита - Международната космическа станция - допринесе се много за разбирането ни за космоса, Земята и науката като цяло. Сега е време нещата да минат на следващото ниво и това, че САЩ и Русия, двамата стари съперници, ще работят отново заедно, е чудесно.