НАСА избра новата цел на мисията New Horizons

Наука ОFFNews Последна промяна на 29 август 2015 в 10:51 6952 0

Концепция на художник: Космическият кораб на НАСА New Horizons се натъква на обект, подобен на Плутон в далечния Пояс на Кайпер. Източник: NASA/JHUAPL/SwRI/Alex Parker

НАСА избра следваща потенциална цел на мисията New Horizons след историческото прелитане край системата Плутон на 14 юли.

Новата цел е малък обект от Пояса на Кайпер (Kuiper Belt object - KBO), известен като 2014 MU69, който обикаля на почти 1.6 милиардa километра отвъд Плутон.

За да направи окончателния си избор, НАСА ще извърши подробна оценка на обекта и доколко е възможно да се изследва, се казва в съобщението на сайта на агенцията.

Подобно на други мисии на НАСА, които са завършили основната си цел, но се стремят да направят още изследвания, екипът на New Horizons трябва да напише предложение в Агенцията за финансиране за новата мисия KBO. През 2016 това предложение ще бъде оценено от независим екип от експерти, преди НАСА да вземе решение за зелена светлина.

"2014 MU69 е чудесен избор, защото е точно необходимият за изследване тип древен KBO, образуван където обикаля и сега", заяви ръководителят на мисията New Horizons Алън Стърн от Югозападния изследователски институт (SwRI) в Боулдър, Колорадо.

По-ранното определяне на целта е важно - екипът трябва да насочи New Horizons към обекта тази година, за да се планира разхода на гориво оптимално. New Horizons ще извърши серия от четири маневри в края на октомври и началото на ноември, за да зададе новия курс към 2014 MU69 - по прякор "PT1" (от "потенциална цел 1" - Potential Target 1).

Очаква се "PT1" да бъде достигнат на 1 януари, 2019.

2014 MU69 е транснептунов обект от пояса на Кайпер. Според някои данни, "PT1" е с диаметър от около 60 км и орбитален период от 294 години. Астероидът е открит от космическия телескоп 'Хъбъл'.

Пътят на космическия кораб на НАСА New Horizons към следващата му потенциална цел, обекта в Пояса на Кайпер (KBO) 2014 MU69, по прякор 'PT1' . Източник: NASA/JHUAPL/SwRI/Alex Parker

През 2003 г. проектът на Националната академия за планетарни науки Decadal Survey(“New Frontiers in the Solar System” - "Нови граници в Слънчевата система ") силно препоръча първата мисия до Пояса на Кайпер да включва прелитане край Плутон и малки KBO, за да се изследват разнообразни обекти в преди това неизследваните области на Слънчевата система. Определянето на PT1, който е съвсем различен клас KBO от Плутон, позволява на New Horizons да отговари на тези цели.