26 юни 2019
  •  Говорят медиците

НАСА измери за първи път магнитно присъединяване в космоса (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 14 май 2016 в 12:0545640
Концепция на художник за четирите космически кораба MMS, които вече са направили повече от 4000 обиколки през границите на магнитното поле на Земята, събирайки данни за неговата динамика. Снимка: NASA/Goddard/Conceptual Image Lab

Космическата мисия Magnetospheric Multiscale (ММС) на НАСА е наблюдавала за първи път явлението магнитно присъединяване, съобщи агенцията.

Мисията Magnetospheric Multiscale е изведена в Космоса на 12 март 2015 година и представлява четири космически апарата, чиято цел е да разберат повече за физичния ефект магнитно присъединяване. То е една от основните движещи сили, които са отговорни за космическата радиация и е ключов фактор, в стремежа ни да разберем как да защитим по - добре бъдещите космически мисии и техния екипаж, докато изследваме все по - далечни светове. Само след няколко месеца в орбита четирите космически апарата са успели за първи път да прелетят през зона, в която се извършва магнитно присъединяване и да дадат много добри данни за анализ на учените.

Доклад за наблюдението е публикуван в списание Science.

Магнитно присъединяване. Източник: NASA/Goddard/Conceptual Image Lab

Много астрономически обекти като планети, звезди и дори черни дупки имат магнитни полета. Тези полета, представени визуално с магнитни линии, обикновено имат форма - такава, каквато сме свикнали да виждаме когато изобразяваме магнитните линии на един магнит. Магнитните линии не съществуват физически, но доста добре ни помагат да си представим процесите в магнитните полета. Считаме, че по тях спираловидно се движат заредени частици като електрони и йони.Понякога, когато противоположни магнитни полета от различни източници се срещнат се освобождава огромно количество енергия. Точно този процес наричаме магнитно присъединяване.

В космоса, въпреки че е дълбок вакуум, е изпълнен с магнитни силови линии. НАСА изследва нашата космическа среда, за да защити техниката и астронавтите при изследването на все по-далечни пространства от нашата планета. Източник: NASA/Goddard/Conceptual Image Lab

Нова статия, излязла на 12 май 2016 година, в списание Science ни дава за първи път информация какво се случва вътре в самото явление магнитно присъединяване.
Изследването показва, че магнитното присъединяване е доминирано от физиката на електроните – по този начин се предоставя важна информация за това какво поддържа енергията на този фундаментален процес в природата.