17 декември 2017
  •  Говорят медиците

НАСА изобрети колело за марсиански мисии (видео)

Колелото е направено от преплетени пружини

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 ноември 2017 в 17:1016600
Снимка: © NASA

Инженерите на НАСА разработиха нови колела, предназначени за разходки по повърхността на Марс и други планети, съобщава сайтът на агенцията.

Както отбелязват изследователите, новите гуми за марсоходи са направени от много преплетени малки пружини, които образуват здрава еластична мрежа. Когато се деформира, такава мрежа може да възвърне предишната си форма. Такова устройство на колелата ще позволи на апарата да се движи както по пясък, така и по камъни.

Пружините, които съставят колелата, са изработени от сплав от никел и титан, който притежава памет за формата. Това позволява на колелото да си възвърне предишния си вид след деформация. Учените подчертават, че колелата станаха основен проблем на марсохода Curiosity - след една година работа те имат значителни поведи.

25 декември 2017 в 00:0010186