19 август 2018
  •  Говорят медиците

НАСА кани всеки да се включи в търсенето на Деветата планета (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 февруари 2017 в 17:2844970

НАСА стартира сайт, в който всеки желаещ да се опита да открие ново небесно тяло на снимките, получени с помощта на Wide-field Infrared Survey Explorer (WISE).

Такива обекти могат да бъдат кафяви джуджета или малки звезди, разположени визуално недалече от Слънцето или дори хипотетичната Девета планета в Слънчевата система, се отбелязва на сайта на проекта.

Сайтът съдържа анимации, получени от WISE. От 2010 до 2011 г. той сканира небето в инфрачервения диапазон, заснемайки над един милион изображения. Доброволците трябва да разгледат анимациите и да отбележат обектите, които променят позицията си.

На снимките може да присъстват и артефакти, подробно описания на които са представени на сайта. Освен тована сайта има форма за обратна връзка с учени, чрез която всеки може да остави коментар.