20 ноември 2019
  •  Говорят медиците

НАСА обещава да намери извънземен живот през 2025 г.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 08 април 2015 в 16:1925600
Снимка: НАСА

Човечеството ще намери извънземен живот в следващите 10-20 години. Такава прогноза прави Елън Стофън (Ellen Stofan), главен научен съветник на НАСА, съобщи Space.com.

"Мисля, че ще намерим убедителни доказателства за живот извън Земята в следващото десетилетие. А за 20-30 години ще получим ясни доказателства за съществуването му", - е заявила Стофън по време на обсъждане, посветено на търсенето на обитаеми светове и извънземен живот. Тя е допълнила, че учените знаят къде и как да търсят живот и имат необходимата за това технология.

Бившият астронавт Джон Грансфилд (John Grunsfeld), администратор на група по изследователските мисии на НАСА, подкрепя оптимизма на колегите си. Той смята, че признаци на живот ще бъдат намерени скоро и в Слънчевата система и отвъд нея.

"Мисля, че всички процеси се развиват в една посока в нашата слънчева система, независимо дали това е ледената луна, Марс или планетите на съседните звезди", - е казал Грансфилд.

Водата, един от компонентите, считан за необходим за възникване на живот, може да се намери като в Слънчевата система, така и отвъд нея. Има океани от течна вода под повърхността на луните на Юпитер - Европа и Ганимед и на луната на Сатурн - Енцелад. В миналото Марс също е бил покрит с океан. В зоната на обитаемост, т.е. на такова разстояние от звездата, където водата може да съществува в течно състояние, има много екзопланети.

А в скорошно изследване, учени доказаха, че живот е възможен и без вода, на базата на метана.