НАСА отрече меторит да е убил човек

Наука ОFFNews Последна промяна на 10 февруари 2016 в 18:30 2987 0

Падането на Челябинския метеорит бе един от последните инциденти с метеорит, причинил вреда или телесни повреди на хора.

Представители на НАСА и астрономи от Индийския институт по астрофизика опровергаха появилото се в медиите твърдение, че метеорит е убил шофьор на автобус в щата Тамил Наду.

Това съобщава The New York Times, позовавайки се на специалисти.

Наскоро индийски вестници съобщиха, че на 6 февруари, 2016 г., в резултат на падане на метеорит в щата Тамил Наду, е бил убит шофьор на училищен автобус, трима души са ранени и са разбити прозорци в близките сгради. В Интернет има снимки, които изобразяват дълбок половин метър кратер. Много международни и български медии съобщиха за първия случай на човек убит от метеорит в историята.

Учени от Индийския институт по астрофизика са анализирали скални проби от предполагаемия метеорит, предоставени от полицията.

"Като се има предвид, че не е очакван метеоритен поток и не е наблюдаван такъв, ще бъде много рядък феномен, ако се окаже метеорит", твърди д-р Анупама, декан на института, в телефонно интервю във вторник.

Учените от НАСА са още по-категорични, заявявайки, че снимките, публикувани онлайн са по-вероятно "земно базирана експлозия", отколкото нещо от космоса.

Линдли Джонсън (Lindley Johnson), директор на службата на НАСА за планетарна защита, отбеляза пред американския вестник, че до този момент не съществуват потвърдени случаи за смъртни случаи на хора от метеорити. "Има съобщения за наранявания, но дори и те са изключително редки преди събитието в Челябинск преди три години", заяви той, позовавайки се на инцидента през 2013 в Русия.

Смъртните случаи и наранявания от метеорити се проследяват от International Comet Quarterly, който отбелязва местата на попаденията и размерите на метеоритите. Всички инциденти на попадения на небесни тела върху земята са приключвали досега най-много с телесна повреда, убит добитък и повредени покриви.