13 ноември 2018
  •  Говорят медиците

НАСА планира да изгради орбитална космическа станция на Луната до 2023

Експерти на агенцията обсъждат възможността за изграждане на станцията с представители на други страни

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 04 ноември 2016 в 14:5635240
До 2023 г. близо до Луната може да се появи космическа станция. Снимка: Lockheed Martin

Обсъжда се възможността за изграждането на постоянна лунна база на орбита около Земята от представители на НАСА и редица специалисти от Русия, Япония, Канада и Европа.

Това може да се осъществи до 2023 година, се съобщава на сайта на Планетарното общество (The Planetary Society).

Лунната база трябва да замени Международната космическа станция и се създава по аналогия с МКС, с тази разлика, че ще се върти на орбита около Луната и не около Земята.

Станцията ще бъде оборудвана с по-нова техника от МКС - с напълно самостоятелни животоподдържащи системи и йонни двигатели.

Станцията се разглежда като транзитна точка за изследване на космоса. По-специално тя може да се използва за доставка на хора на Марс до 2030 година.

В началото НАСА иска да достави на орбита около Луната енергоблока на бъдещата станция с тегло 8,5 тона, както и двигателите, някои от които може да се направят от представителите на Европейската космическа агенция. Специалисти от Канада ще разработят "космическата ръка". Следващия етап ще бъде доставката на жилищни модули, които ще се разработват в Япония. Според концепцията те няма да зависят от доставките на вода и кислород от Земята.