04 декември 2020

НАСА показа снимка на полярно сияние от МКС

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 11 октомври 2015 в 10:44 25210
Снимка: НАСА

Астронавтът на НАСА Скот Кели е направил от борда на Международната космическа станция (МКС) една великолепна снимка на полярно сияние.

Изображението е получено на 7 октомври 2015 г., когато на Земята имаше магнитна буря, съобщава сайтът на НАСА.

Полярното сияние възниква от взаимодействието между горните слоеве на атмосферата и слънчевия вятър - поток от заредени частици от Слънцето. Частиците възбуждат атомите и молекулите в атмосферата, което води до излъчване на светлина. Aurora Borealis буквално преведено от латински означава “Зора на севера”. Така на научен език се наричат полярните сияния в северното полукълбо.

Полярното сияние може да се наблюдава във високите географски ширини на Земята, но може да се види и на други планети с магнитно поле - Венера, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран и Нептун.