18 септември 2018
  •  Говорят медиците

НАСА публикува снимки на астероида Фаетон от близкото му преминаване до Земята

Диаметърът на астероида е шест километра

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 декември 2017 в 17:5011510
Тези радарни изображения на близко преминалия до Земята астероид 3200 Phaethon са генерирани от астрономи от Обсерваторията на Аресибо на Националната научна фондация на 17 декември 2017 г. Наблюденията на Фаетон са проведени в Аресибо от 15 до 19 декември 2017 г. По време на най-близкия подход на 16 декември от 15:00 p.m. PST (2:00, 17.12 българско време) астероидът е на около 1,8 милиона километра или около 4,6 пъти разстоянието от Земята до Луната. Следващата близка среща на Земята с обекта ще бъде през 2093 г. Снимка: Arecibo Observatory/NASA/NSF

След няколко месеца на престой, тъй като урагана Мария удари остров Пуерто Рико, радарната обсерватория Аресибо се върна към нормалния си режим на работа.

Тя осигури изображения с най-високата разделителна способност до момента на близко прелетелия през декември 2017 г. до Земята астероид 3200 Phaethon, съобщава сайтът на НАСА.

Новите наблюдения позволиха да се установи, че Фаетон прилича на астероида Бену по своята форма. Диаметърът на небесното тяло е шест километра - един километър повече, отколкото изследователите предполагаха. Фаетон е вторият по големина астероид в близост до Земята, посочен като "потенциална заплаха", т.е. сблъсък с него може да причини значителни щети на нашата планета.

Астероидът 3200 Phaethon. Кредит: Arecibo Observatory/NASA/NSF

Фаетон е открит на 11 октомври 1983 г. Опашката на този астероид причинява метеорния поток Геминиди.

11 септември 2018 в 00:254112