25 юли 2017
  •  Говорят медиците

НАСА пусна ново видео на полярно сияние от космоса

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 юли 2017 в 05:4016730
Снимка: Max Pixel.

Нашата планета е изключително красива. И астронавтите от МКС ще ви го докажат с това видео на северно сияние.

Северното сияние или aurora borealis е ослепително светлинно шоу, при което заредени частици попадат в магнитното поле на Земята. Но има точно определени условия: нужен е достатъчно силен порив на слънчевия вятър, който да се сблъска с магнитосферата, да предаде енергията си на атмосферните газове (предимно азот и кислород), да ги йонизира, за да потекат тези надиплени реки от светлина.

Спиращо дъха на земята, северното сияние е още по-невероятна гледка, когато се наблюдава извън границите на нашата планета. На 25 юни членовете на екипаж 52 на Международната космическа станция са имали възможност да видят полярното сияние отвисоко, докато профучават над него със скорост 27600 км в час.