23 септември 2018
  •  Говорят медиците

НАСА разкри облачните пояси на Юпитер с яростни ветрове с над 200 000 км/ч

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 януари 2018 в 00:0230993
Снимка: NASA / JPL-Caltech / SwRI

Космическият апарат Juno, който се намира на орбита около Юпитер, изпрати снимки с безпрецедентна детайлност на облаците, които обкръжават южния полюс на газовия гигант.

Публикуваната от НАСА снимка показва подробно различните климатични системи на газовия гигант - "гоблен на най-различни облачни пояси и бури", които  се движат с около 60 км/сек над повърхността на планетата газов гигант.

Тъмната област вляво се нарича Южен умерен пояс. Пресичащите поясите призрачни бели облаци са най-голямата особеност в ниските географски ширини на Юпитер, които представляват циклон, който се върти по часовниковата стрелка.

Натиснете за по-голямо изображение. NASA / JPL-Caltech / SwRI

Снимката е направена през декември по време на десетия подход на сондата към Юпитер. Апаратът е разположен на разстояние повече от 13 хиляди километра от върховете на облаците на планетата. Разделителната способност е  9.1 км/пиксел.

Сондата Juno стартира от Кейп Канаверал през август 2011 г. Апаратът стигна до стабилна орбита около Юпитер пет години по-късно. Първите два месеца след пристигането си проверяваше научните си инструменти.

Станцията се доближава до Юпитер веднъж на всеки 53 дни. През октомври 2016 г. сондата прелетя на разстояние само 10 хиляди километра от горните слоеве на атмосфера на планетата и изпрати информация за структурата на вътрешността и загадъчните полярни светлини.

Юпитер запълва изображението с намек за терминатор (границата между деня и нощта) в горния десен ъгъл и няма видим край (извития профил на планетата). Juno засне това цветно изображение на бурни облаци в северното полукълбо на Юпитер на 16 декември от 13 345 километра над върховете на облаците на Юпитер.

Juno обикаля около планетата от 2016 г. Този образ, уловен на 16 декември, показва газовия гигант от малко по-далеч. Снимката е обработена от Дейвид Мариот (David Marriott).

Тази илюстрация изобразява Juno, който се издига над облачните вихри на Юпитер. Апаратът се приближава до повърхността на Юпитер за няколко часа веднъж на всеки 53 дни. Сондата се насочва към подбрани региони по време на всеки близък подход.

vmv
16.01 2018 в 09:56 3
Да, около 200 км/час. Нуличките им са в повече.
60km/s е втора космическа скорост за Юпитер. "Над повърхността" идва да каже че това е загубена маса за планетата.
Не е ли малко висока посочената скорост, даже и за яростни ветрове?