22 август 2019
  •  Говорят медиците

НАСА се връща на Луната, но повечето американци не искат

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 24 юни 2019 в 12:1519700
Завръщането на Луната не е много популярно сред американците. Снимка: NASA

През последната година правителството на САЩ се амбицира да върне астронавтите на НАСА отново на Луната, но останалата част от американците не са много ентусиазирани от тази идея.

Проучване за оценка на общественото мнение за космическата програма на САЩ, проведено през май 2019 г., установи, че повечето жители на САЩ не одобряват плана за кацане на Луната в рамките на пет години.

В изследването, проведено от Асошиейтед прес в партньорство с учени от Университета в Чикаго, е включена представителна извадка от 1137 възрастни от всички 50 щата и окръг Колумбия.

Повечето американци заявяват, че е важно НАСА да наблюдава астероидите и кометите, които могат да ударят Земята, и мнозинството подкрепя научните изследвания на агенцията, които имат за цел проучването на Земята, Слънчевата система и Вселената.

С най-нисък приоритет, с одобрение от около 20%, за хората е постоянното човешко присъствие на други планети и американско военно присъствие в космоса. През 2018 г. Администрацията на Тръмп разпореди на американските военни да създадат "Космически сили" (Space Force), но все още не е ясно точно каква ще бъде тяхната роля.

Само 42% от анкетираните подкрепят плана на Администрацията на Тръмп, докато 20% са против него, а останалите са неутрални. Малко над една трета от хората смятат, че САЩ трябва да отидат на Марс, вместо на Луната, докато 43% от хората не мислят, че тази цел трябва да бъде приоритет за САЩ.

Общественото мнение на САЩ е малко по-оптимистично настроено по отношение на космическия туризъм, като около половината от анкетираните заявяват, че биха пътували до земната орбита, ако имат възможност. Но повечето не желаят да пътуват до Луната или Марс. 31% от анкетираните са заявили, че биха пътували до Червената планета, по-малко от половината - на дългогодишното пътуване без шанс за завръщане на Земята.

Източник: NASA is going back to the moon but most people in the US don't want to, New Scientist