23 август 2017
  •  Говорят медиците

НАСА ще изпрати бомбардировачи да гонят сянката на Луната (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 06 август 2017 в 12:5920500

На 21 август 2017 г. НАСА ще стартира два бомбардировача WB-57f, които ще преследват сянката на Луната по време на слънчевото затъмнение, съобщи Gizmodo.

И двата самолета са озъвременени с модерни авионика, както и с два телескопа на носовата част, които правят снимки, видео и изображения в инфрачервения спектър на затъмнението, а и на планетата Меркурий, която ще стане по-видима на небето в този момент.

Ако стоите на едно място слънчевото затъмнение за вас ще продължи 160 секунди, но самолетът WB-57f ще даде възможност да бъде следвано.

Дори и с максимална скорост от около 1000 км/ч, самолетите WB-57f няма да прекарват часове под сянката на Луната, защото тя ще се носи със скорост от около 4000 км/час. Така че от НАСА са изчислили, че всеки един от самолетите, които ще излетят от Космическия център Джонсън на НАСА в Хюстън, ще има около три и половина минути за заснемане на изображения и запис, преди да изпусне сянката.

Земята е единствената планета в Слънчевата система, където може да се наблюдава пълно слънчево затъмнение, което се случва в резултат на това, че Луната минава пред Слънцето и диаметрите и разстоянията до Земята на тези небесни тела са в необходимото съотношение.

Във всяка точка на Земята това явление може да се види средно веднъж на всеки 360 години.

Пълното слънчево затъмнение предоставя рядката възможност за НАСА за изследване на слънчевата атмосфера, особено нейната корона, която незнайно защо се нагрява до милиони градуси, докато истинската повърхност на звездата - само до няколко хиляди градуса. Затъмнението може да не разкрие веднага каква е причината за тази странна температурна разлика, но повече данни и снимки ще дадат възможност да разберем по-добре какво се случва там,