НАСА ще обяви "ново вълнуващо откритие за Луната" на 26 октомври. Слушайте на живо с нас

Ивайла Сопотенска Последна промяна на 22 октомври 2020 в 12:19 5595 0

Кредит pixabay

Според последното съобщение на НАСА, космическата агенция има "вълнуващо ново откритие за Луната", което ще бъде обявено в понеделник, 26 октомври.

Любопитното е, че новите резултати са предоставени от Стратосферната обсерватория за инфрачервена астрономия (SOFIA). Това е най-голямата въздушна обсерватория в света и всъщност е самолет Boeing 747SP с изрязан отвор в него, модифициран да носи голям отразяващ телескоп.

За разлика от земните телескопи, SOFIA се намира на около 11 километра над земята, високо в стратосферата на нашата планета. Там обсерваторията може да се издигне над 99 процента от атмосферата, която блокира дължините на инфрачервените вълни, което й позволява да изследва инфрачервената Вселена.

Уредите на SOFIA преди достигат до забележителното откритие на кислород в атмосферата на Марс, първото откриване на молекулна връзка в космоса, както и многобройни инфрачервени измервания, които разкриват сблъсъци на екзопланети, сърцата на галактики и много други - включително този зашеметяващ инфрачервен изглед на центъра на нашия собствен Млечен път, показан по-долу.

Кредит: NASA/SOFIA/JPL-Caltech/ESA/Herschel

Този път обсерваторията насочва вниманието си много по-близо до дома.

"Новото откритие допринася за усилията на НАСА да научи повече за Луната в подкрепа на изследването на дълбокия космос", съобщава агенцията.

Едни от участниците в медийния брифинг ще са Насим Рангвала (Naseem Rangwala) от изследователския център на НАСА „Еймс“, който участва в проекта на мисията SOFIA, и Джейкъб Блийчър (Jacob Bleacher), главен учен за изследванията на дирекцията за човешки изследвания и мисии в НАСА.

Повече за откритието ще бъде съобщено в понеделник, но НАСА дава ясно да се разбере, че има някаква връзка с програмата "Артемида" (Artemis) - амбициозният план за изпращане на хората отново на Луната през 2024 г. като отправна точка за изследвания на Марс през 2030-те години.

Аудио от телеконференцията ще бъде предавано на живо на уебсайта на агенцията в 19:00 ч. българско време в понеделник, 26 октомври.

Източник: Science alert - NASA Will Announce an 'Exciting New Discovery About The Moon' on Monday