НАСА ще обяви в четвъртък откритие, направено с помощта на AI на Google (видео)

НаукаOFFNews Последна промяна на 12 декември 2017 в 00:00 12766 1

Космическият телескоп Кеплер на НАСА е наблюдавал повече от 150 000 звезди и продължава да предава данни, които водят до важни открития на небесни обекти в нашата галактика, включително за първи път наблюдения на планети извън нашата слънчева система. NASA/Ames Research Center/Wendy Stenzel

НАСА ще проведе брифинг на четвъртък 14 декември, за да обяви най-новото откритие, направено от космическия телескоп - ловец на планети - Кеплер.

Откритието е направено от изследователи, използващи обучаваща се машина на Google, съобщава сайтът на агенцията.

Машинното обучение е подход за изкуствения интелект и демонстрира нови начини за анализ на данните на Кеплер  в търсенето на обитаеми планети.

Брифингът на 14 декември и ще бъде предаван на живо на уебсайта на НАСА в 13:00  EST (20:00 българско време).

Много малко подробности са разкрити за телеконференцията тази седмица. Въпреки това, НАСА заяви, че ще се фокусира върху работата, извършена от телескопа Кеплер, съвместно със системата за изкуствен интелект на Google в търсене на потенциално обитаеми светове.

Участниците в брифинга са:

• Пол Херц (Paul Hertz), директор на отдела по астрофизика в централата на НАСА във Вашингтон
• Кристофър Шалю (Christopher Shallue), старши софтуерен инженер в Google AI в Маунтин Вю, Калифорния
• Андрю Вандебърг (Andrew Vanderburg), астроном от НАСА и Университета на Тексас, Остин
• Джеси Дотсън (Jessie Dotson), учен от проекта Кеплер в Изследователския център на НАСА Ames в Силициевата долина в Калифорния

Космическият телескоп Кеплер стартира през 2009 г. и оттогава е помогнал в търсенето на планети извън Слънчевата система, които обикалят в обитаемата зона на своята звезда.

Мисията Кеплер забеляза хиляди екзопланети, от които 21 с големината на Земята и в орбита в рамките на обитаемите зони на своите звезди.

През юли 2012 г., един от четирите жироскопа, използвани за ориентация на космическия телескоп, отказа. Учените трябваше да намерят друго решение, използвайки налягането от слънчевия вятър, което да действа като импровизирано четвърто колело. Благодарение на усилията им, корабът успя да възобнови дейността си като част от мисията K2 през 2014 г., продължавайки да търси и открива планети извън Слънчевата система.

На телеконференцията вероятно ще бъде показан новия каталог на телескопа, който се очаква да бъде допълнен с нови екзопланети.

kokoten