09 декември 2019
  •  Говорят медиците

НАСА ще съобщи днес важна новина за Voyager 2 (стрийм)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 декември 2018 в 10:3434580
Тази графика показва позицията на сондите Voyager 1 и Voyager 2 спрямо хелиосферата - защитен балон, създаден от Слънцето, който се простира далеч зад орбитата на Плутон. Voyager 1 прекоси хелиопаузата или края на хелиосферата през 2012 г. Вояджър 2 е все още в хелиосферата или в най-външната част на хелиосферата. Кредит: NASA/JPL-Caltech

НАСА обяви, че днес ще проведе брифинг. Може би ще получим потвърждение от Voyager 2, че е преминал през хелиопаузата и вече е в междузвездна среда, според ScienceAlert.

За това говори един туит от научния журналист на свободна практика Джонатан O'Callaghan:

Мисля, че се случи, народе. Voyager 2 изглежда е напуснал Слънчевата система, ставайки вторият междузвезден космически кораб след Voyager 1 през август 2012 г. Очаквайки някакво съобщение от НАСА утре.

Що се отнася до определянето на самите граници на Слънчевата система, в която живеем, астрономите имат известни трудности да разберат къде точно са тези граници.

Например, бе нужна цяла година, за да потвърди официално, че Voyager 1 е достигнал междузвездната среда - първият космически кораб, който някога го е направил.

Важно е да се отбележи, че има няколко начина, по които може да се измери края на Слънчевата система.

Като начало, има смисъл да се каже, че Слънчевата система се простира до ръба на влиянието на Слънцето.

Това може да означава няколко неща: краят на обхвата на слънчевата светлина или предела на магнитното поле на Слънцето и слънчевия вятър (това, което Voyager 2 е на ръба на) или влиянието на гравитацията на Слънцето (която може да изтласка границата много по-далеч от сондите на Voyager, ако  се потвърди хипотетичната Планета Х).

Но достигането на междузвездната среда е впечатляващо постижение по един или друг начин - това означава, че и двата VoyagerVoyagerи най-сетне летят през между звездите, където слънчевите ветрове вече не могат да достигнат до тях.

Но това са само предположения, едно е сигурно - НАСА има пресконференция днес по повод срещата на Американския геофизически съюз през 2018 г. във Вашингтон.

Може би няма да го обявят ​​още, защото бе съобщено, че Voyager 1 е навлязъл в междузвездна среда, когато бе на около 121 AU (или 121 пъти разстоянието между Слънцето и Земята), а Voyager 2 в момента е само на 119 AU .

Но не се надяваме да не чакаме цяла година, както се случи с Voyager 1, за да се потвърди, че Voyager 2 вече не усеща слъчевия вятър.

Брифингът ще започне в понеделник, 10 декември, в 11 часа EST (18:00 българско време), и ще може да го гледате на живо тук.