19 октомври 2019
  •  Говорят медиците

НАСА стартира проект за насърчаване на търсенето на извънземен живот

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 април 2015 в 16:3018070
Снимка: НАСА

Проектът Nexus for Exoplanet System Science (NExSS) ще създаде интердисциплинарен подход към издирването на извънземен живот и ще събере експерти в областта на науките за земята, за планетите, хелио- и астрофизици за да се разбере по-добре същността на живота, който най-вероятно възниква и се развива около далечните звезди.

Намеренията на НАСА са оповестени в специално изявление.

"Този подход ще събере водещи изследователски групи и ще осигури синтезиран подход за намиране на планети с най-голям потенциал за откриване на признаци на живот", - заяви Джим Green (Jim Green) директор на планетарния научен отдел на НАСА. "Преследването на екзопланети е приоритет не само за астрономите, но е и от голям интерес за планетарните учени и климатолози".

Проектът NExSS ще бъде воден от трима изследователи: Натали Батала (Natalie Batalha) от научно-изследователския център Еймс (Ames Research Center) на НАСА; Даун Джелино (Dawn Gelino) от Exoplanet Science Institute; и Антъни дел Дженио (Anthony del Genio) от Института за космически изследвания Годард на НАСА.

Освен това, в проекта ще се включат научно-изследователски екипи от повече от дузина различни университети и институти.

Част от проекта е изграждането на "JWST" - космическият телескоп на името на James Webb, струващ 8.8 милиарда долара, наследник на емблематичния космически телескоп на НАСА "Хъбъл", който е насрочено да излети през 2018 г.