21 ноември 2019
  •  Говорят медиците

НАСА стартира състезание за космическо градинарство

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 02 юли 2019 в 00:438530
Снимка: NASA

Наскоро НАСА обяви, че приема проекти за състезанието, наречено "Growing Beyond Earth" (Да отглеждаме извън Земята), за да събере най-добрите проекти за парник в космоса.

Условието на състезанието е да се създаде проект за "3D оранжерия", която се побира в куб със страна 50 см и може да помогне на астронавтите на бъдещи мисии в космоса да отглеждат свежи плодове и зеленчуци.

НАСА и партньорската й организация Fairchild Tropical Botanical Garden разделят състезанието в три части - за гимназисти, за колежани и за професионалисти.

От всяка група ще бъде избран победител след срока за подаване на проектите, който е 14.02.2020 г. Тогава всеки от победителите в групите ще построи собствения си прототип на космическа оранжерия за финално състезание.

В космоса вече са отглеждани редица растения като маруля например. Но надеждното и ефективно отглеждане на растения в космоса все още е предизвикателство, търсещо решения заради липсата на гравитация, задържаща растенията, които все пак растат по посока на светлината.

Източник: Futurism - NEW NASA CONTEST SEEKS WAY TO GROW A SPACE GARDEN