НАСА успешно изпрати поредния си марсоход към Червената планета (обновява се)

Ваня Милева Последна промяна на 30 юли 2020 в 13:38 16376 0

Кредит NASA

Днес се осъществи стартът на най-вълнуващата космическа мисия от години - тя изпрати най-големия и най-тежък роувър, който някога е изпращан на Червената планета.

От военновъздушната база Кейп Канаверал във Флорида с ракетата Atlas V на United Launch Alliance (ULA) 14:50 ч. българско време, НАСА изстреля своя пети марсоход, Perseverance, на когото човечеството възлага надеждата да даде окончателен отговор на въпроса "имало ли е живот на Марс?"

Изглед към ракетата Atlas 5, след като тя надмина скоростта на звука за момент след старта от Кейп Канаверал с роувъра Mars 2020 Perseverance на НАСА.

В 15:00 ракетата и космическият кораб на мисията Mars 2020 вече са на ниска околоземна орбита и ще се издигнат над Южна Африка и в 15:35 българско време космическият кораб ще се ускори по траектория към Червената планета.

От ULA съобщават, че според телеметрията горната степен Centaur е достигнала планираната орбита в 15:07 ч.

ULA потвърждава, че космическият кораб Mars 2020 с марсохода Perseverance се е отделил от горната степен на ракета Atlas 5.

Perseverance е най-модерният робот, който НАСА е изпращала на повърхността на Марс. След като се спусне в кратера Джезеро - район, в който някога е имало вода - марсоходът ще започне мисията си за търсене на признаци на древен микробен живот.

Роувърът няма да отиде сам. Той също така ще донесе на Червената планета експериментален хеликоптер, наречен Ingenuity.

Perseverance ще бъде първата мисия за събиране на скални проби от Червената планета за бъдещо връщане на Земята.