21 ноември 2017
  •  Говорят медиците

На 12 август 1887 е роден квантовият физик Ервин Шрьодингер

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 12 август 2017 в 00:10127091

На днешната дата през 1887 г. е роден един от знаменитите основатели на квантовата теория - австриеца Ервин Шрьодингер. Неговите вълнови уравнения са за квантовата механика това, което са уравненията на Нютон за класическата механика. Лауреат е Нобелова награда по физикз (1933) заедно с Пол Дирак.

Шрьодингер е, освен всичко това, мислител, философ, знаел е шест езика. Интересувал се е живо от пресечната точка на биологията и физиката. На въпроса:  "Какво е животът от гледна точка на физиката?" Шрьодингер отговаря: "Работа на специално организирана система за понижаване на собствената си ентропия за сметка на повишаването на ентропията на околната среда".

Дори и хора, които са далече от физиката, все нещо са чували за котката на Шрьодингер. Когато Ервин Шрьодингер решава да докаже непълнотата на квантовата механика при прехода от субатомни към макро системи, измисля експеримент с котка, която оттогава се нарича котката на Шрьодингер. Оттогава нещастната котка е герой на много шеги, карикатури, фантастични романи, филми и дори компютърни игри! По аналогия с котката на Шрьодингер има дори "терористи на Шрьодингер", т.е. такива, за които не се знае със сигурност дали са живи или унищожени.

Котката на ШрьодингерЗнаци по Шрьодингер. Може би натам е заминала котката. Котката на Шрьодингер"Загубен, последно видян в кутия 1935г. Котката на Шрьодингер"Може би да, а може би не, съдържа живо животно"
Котката на Шрьодингер"Търси се" Котката на Шрьодингер"Котката на Шрьодингер може да се намира едновременно в няколко различни състояния" Котката на ШрьодингерГугъл почита Котката.
Котката на ШрьодингерRSPCA - организация за хуманно отношение към животните Котката на Шрьодингер Котката на Шрьодингер
Котката на ШрьодингерЛайк по Шрьодингерски Котката на Шрьодингер Котката на ШрьодингерАз оцелях! Майната ти, Шрьодингер!
Котката на ШрьодингерИкона на нейно свето великомъченичество Котана Шрьодингерова Котката на ШрьодингерМного е вероятно котката на Шрьодингер да липсва заради кучето на Павлов Котката на ШрьодингерКотката на Шрьодингер оцеля. .. и е много ядосана.

Поп Дръвчо 13.08 2015 в 13:24 1