18 октомври 2019
  •  Говорят медиците

На 15 октомври 1997 стартира космическият кораб "Касини-Хюйгенс"

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 15 октомври 2019 в 00:0085351
Снимка: wikipedia

През 1655 г. холандецът Кристиан Хюйгенс открива Титан - най-голямата луна на Сатурн. Десетина години по-късно, италианецът Джовани Касини откри пролука - "процепът на Касини" - в пръстена около Сатурн и още четири от неговите спътници.

На 15 октомври, 1997 Хюйгенс и Касини заедно се отправиха към Сатурн и в това няма нищо фантастично: "Касини-Хюйгенс" е името на специална сонда за изследване на Сатурн и неговите околности. НАСА, Европейската космическа агенция и отделно Италианската космическа агенция са инвестирали в проекта повече от три милиарда долара.

През юли 2004 г. апаратът достигна до системата на Сатурн. А през декември се раздели на две. Хюйгенс, едната част от комплекса, се отправи към Титан (наречена на името на откривателя на спътника). Касини стана орбитална станция, първият изкуствен спътник на Сатурн, който се присъедини към останалите 62 естествени спътници на Сатурн.

Луните на Сатурн са много интересен обект на изследване.

Сегашното състояние на Титан, например, е близо до Земята преди около 4 милиарда години, когато на нашата планета се е зараждал животът.

След повече от 12 години изучаване на Сатурн, неговите пръстени и луни космическият кораб на НАСА "Касини" навлезе в последната година на своето епично пътуване.

До началото на 2017 г. "Касини" изразходи по-голямата част от горивото, затова учените решиха да прекратят мисията. Последният етап, известен като Grand Finale, започна на 22 април, когато Касини промени траекторията на полета си чрез гравитационна маневра с Титан. След това сондата извърши серия от 22 гмуркания между планетата и нейната система от пръстени.

Работата на апарата приключи с падането му на газовия гигант, по време на което "Касини" изгоря в атмосферата на планетата, за да не замърси луните на Сатупн, на които изследователите се надяват да намерят живот.

По време на своята работа на "Касини" събра огромен масив от научни данни, които позволиха на учените да направят много открития.

Това е мисия, която може да се нарече историческа заради огромното количество получени резултати, включително 3616 научни статии, които се основават на данните на "Касини", пише сайтът на мисията.

поп Дръвчо 15.10 2015 в 19:01 1
А най-интересното е че тези железа работят по 20-ина години без нищо да се строши.