21 август 2017
  •  Говорят медиците

На 16 март е роден Георг Ом

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2017 в 10:0036380

Трудно може да си представим човек, който не е чувал за "закона на Ом" - силата на тока е право пропорционална на напрежението и обратно пропорционална на електрическото съпротивление на участъка от веригата.

Тази проста закономерност дължим на Георг Ом, роден на днешната дата, 16 март, 1789 в Ерланген, Кралство Бавария, в семейството на шлосер.

Законът на Ом за първи път е представен през 1827 г. в книгата „Галванична верига, математически преработена“, която Георг Ом дава пълна теория на електроенергията.

Въпреки важността на неговата работа, тя остава незабелязана и се посреща дори враждебно, и едва след като френския физик Пулие стига опитно до същите резултати, законът на Ом е приет от световните учени и Лондонското Кралско общество през 1841 г. го награждава с медала Копли.

Откритието на Ом, което дава възможност за първи път количествено да се разглежда феномена на електрическия ток, е от голямо значение за науката. Всички теоретични проверки и експерименти доказват неговата точност. Вече никой не се съмнява, че законът на Ом е истински закон на природата.