На 18 януари ще се появи ярък астероид в небето

Наука ОFFNews Последна промяна на 18 януари 2017 в 08:26 5472 0

Веста на снимка от сондата Dawn на НАСА.

На 18 януари ще се състои противостояние на астероида Веста и Слънцето - който този път ще бъде на разстояние 229 милиона километра от Земята, съобщи Astronomy Now.

По време на опозицията Земята ще се намира между Слънцето и небесното тяло, а трите ще бъдат на една линия. При това астероидът ще се намира на минимално разстояние, което означава, че ще има най-добри условия за наблюдение. Може да се види от нашата планета в противоположно на Слънцето направление.

По време на противостоянието Веста ще се вижда през цялата нощ, астероидът ще има максимален магнитуд 6.5.

*Магнитудът (звездната величина) е мярка за яркостта на звездите или на други небесни обекти. На скалата на звездните величини, по-малките стойности съответстват на по-голяма яркост и обратно. Скалата на звездните величини е логаритмична. Ярките звезди условно се наричат звезди от 1-ва звездна величина. За пример магнутидът на Слънцето е -26,73, а на най-слабата наблюдаема звезда е 23,5. Сириус е със звездна величина -1.3

И от 16:00 до 06:00 българско време астероидът може да се види в съзвездието Близнаци. По това време (ако времето позволява), той ще може да се наблюдава с невъоръжено око.

Тази година се навършват 210 години от откриването на Веста от германския астроном Хайнрих Вилхелм Олберс. Астероидът е наречен на римската богиня на домашното огнище Веста.

Веста е вторият по големина астероид по маса и размер (576 м) след планетата джудже Церера в главния астероиден пояс между Марс и Юпитер и е най-яркият астероид в Слънчевата система. Веста има сложна геоложка история и ако не беше асиметричната й форма, тя може да претендира за статут на планета-джудже.

Веста се върти около Слънцето с период от 3.63 години, а около оста си - за 5.3 часа. Минималното разстояние от Земята до Веста може да бъде 177 милиона км.

В периода 2011-2012 Веста бе изследвана от сондата Dawn на НАСА.