16 август 2018
  •  Говорят медиците

На 20 февруари Джон Глен направи първият орбитален полет за Америка

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 февруари 2018 в 00:0026360

Глен е третият американец в космоса - след Алън Шепърд с кратък полет на 5 май 1961 г. и Върджил Грисъм на 21 юли 1961 - и първият американец, който е бил в орбита около Земята на 20 февруари 1962 с кораба Mercury 6.

На 40-годишна възраст Глен обикаля три пъти Земята за близо пет часа. През 1959 г. той и шест други пилота са избрани от НАСА за програмата Mercury Seven. По това време той вече е участвал във Втората световна война и в Корейската война. По време на програмата Mercury Seven Глен е най-възрастният от седмината, но умира последен на 9 декември 2016 г.

Десетилетия по-късно, през 1998 г. на 77 години е отново в космоса с Дискавъри. По този начин Глен стана най-възрастният астронавт, летял някога.

След края на космическата си кариера първо работи като бизнесмен, а по-късно - като сенатор от Демократическата партия в щата Охайо.

Глен е смятан за един от най-големите космически герои на двадесети век. За преживяванията му в космоса е написана книга и направен филм - The Right Stuff.

Виц на деня: 9 август