22 октомври 2017
  •  Говорят медиците

На 25 юни 1783 г. Лавоазие е открил, че водата е съединение на водород и кислород

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 юни 2017 в 05:5028030
Лабораторията на Лавоазие. Снимка: Музей на изкуствата и занаятите, Париж

Днес това го знае всяко дете, но преди повече от 200 години не е било толкова просто. Това е било голямо откритие, което завинаги е погребало теорията на флогистона - специална огнена субстанция, която се съдържа във всички горими вещества и се освобождава от тях при изгаряне.

Почти десетилетие Антоан-Лоран дьо Лавоазие (Antoine-Laurent de Lavoisier) се е занимавал с изучаването на водорода или както са го наричали тогава  "запалим въздух".

Едновременно с Лавоазие, английският физик Хенри Кавендиш, също е определил водата като продукт на горене на водорода. Но лорд Кавендиш предположил обратното - той решил, че водородът се състои от вода и флогистон.

Лавоазие е формулирал закона за запазване на масата при химични реакции, определил е химическата номенклатура, която се ползва и днес. Както и още много други открития в областта на теоретичната и практическа химия.

Но тъй като е бил аристократ, а може би и заради работата си в данъчната служба е бил гилотиниран по време на Френската революция.