09 декември 2019
  •  Говорят медиците

На 30 октомври са родени 7 носители на Нобелова награда, пет от които - за медицина и физиология

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 октомври 2019 в 00:0097481

Невероятно съвпадение е, но точно на днешната дата са родени петима нобелови лауреати по медицина и физиология, един по физика и един носител на Нобелова награда за мир.

Немският микробиолог Герхард Домагк (Gerhard Domagk) е отличен с Нобелова награда през 1939 г. за откритието си на антибактериалните свойства на сулфонамидите. Но не я получава - вместо пред Нобеловия комитет се отзовава за една седмица заключен от Гестапо.

Съдбата на останалите нобелисти е по-малко драматична. Това са:

• американският лекар Дикинсон Уудръф Ричардс (Dickinson W. Richards) - награда през 1956 за откритията му в областта на кардиологията (роден 1895),
  • шведският невролог Рагнар Артур Гранит (Ragnar Granit) - награден през 1967 г. (роден 1900),
  • американският биолог Дениъл Натанс, (Daniel Nathans) носител за 1978 г. (роден 1928) и
  • Лиланд Хартуел (Leland H. Hartwell, 1939) - през 2001 г.

На днешният ден е роден и Теодор Хенш (Theodor W. Hänsch), нобелов лауреат по физика за 2005 за „приноси в развитието на прецизната лазерна спектроскопия, включително за създаването на оптическия квантов синтезатор“.

Роден на 30 октомври е и един носител на Нобелова награда за мир - Анри Дюнан - швейцарски предприемач и филантроп, основал международния "Червен кръст".

Защо на този ден се раждат толкова гении? Вероятно този, който разбере това може да получи Нобелова награда. Естествено - за медицина и физиология.

лекар 30.10 2015 в 20:56 1
наградата е за "физиология и медицина"! поне знаете ли що е то физиология? сигурно - не! е за това няма, и няма да има бг нобелист.