25 юни 2018
  •  Говорят медиците

На 31 януари 1958 г. бе изстрелян първият американски спътник

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 31 януари 2018 в 00:0028331

По това време Съветският съюз вече е стартирал първия си спътник и затова американците, подтикнати от общественото недоволство, се включват в космическата надпревара.

И на 31 януари 1958 изстрелват първия си спътник, наречен Explorer-1, от Кейп Канаверал.

Конструктор на "Explorer" или "Изследовател" е немецът Вернер фон Браун. Бащата на немските ракети "Фау" буквално спасява репутацията на  американската космонавтика след неуспешен старт на друг сателит - "Авангард-1". Апаратурата е 4,5 кг в това число Гайгеров брояч и датчик на метеоритни частици.

За да скъси сроковете за изстрелването, фон Браун използва съществуваща балистична ракета, като само прикрепва 11 бустера (ускорителя). При старта използваните степени на ракетата-носител се отделят, но последната остава прикрепена към спътника.

Въпреки това, този първи американски спътник прави важно откритие.

Тъй като орбитата на Explorer-1 е значително по-висока от тази на Спутник-1, е забелязано, че от време на време връзката прекъсва.

В перигея на орбитата Гайгеровият брояч отчита обичайното космическо излъчване, което е вече известно от пусканите вертикални височинни ракети. В апогея обаче Гайгеровият брояч въобще не дава сигнал. Тогава Джеймз ван Алан предполага, че в тази най-висока точка от орбитата броячът е в режим на насищане от неочаквано интензивно облъчване. Според него на това място може би има протони от слънчевия вятър с енергия от 1 до 3 мегаелектронволта, захванати от земното магнитно поле в своеобразен капан. По-късните измервания потвърждават тази хипотеза и радиационните пояси около Земята са наречени пояси на Ван Алън.

popleta
Рейтинг : -754
01.02 2017 в 10:28 1
Излиза, че руския сПУТНИК е само едно безполезно кълбо.