23 ноември 2017
  •  Говорят медиците

На днешната дата е родена първата жена-фотограф Анна Аткинс

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 16 март 2015 в 11:3111400

Анна Аткинс (Anna Atkins), родена Анна Чилдрен е известен английски ботаник и фотограф, родена е на 16 март през 1799 г. в Тонбридж в английското графство Кент. Отгледана е от баща си Джон, който е учен с много широки познания. Тя израства в много силна връзка с баща си и още от ранна възраст се е интересувала от наука и по-специално в областта на ботаниката.

Известно е, че Анна прекарва много време с баща си, който я запознава с много влиятелни учени от онова време. Например, сред приятелите му са Уилям Фокс Талбот (William Fox Talbot), добре известен физик и химик, който е считан за един от изобретателите на фотографията.

Ана и баща ѝ са били приятели и с физика сър Джон Хершел, който е открил през 1839 фотографската техника цианотипия. В рамките на една година Анна перфектно усвоила този нов метод и го е използвала за създаване на изображения на различни научни явления и обекти.