Седем земеподобни планети около едно студено джудже, на 3 от тях може да има живот (видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 22 февруари 2017 в 19:37 16424 0

"Откриването на втора Земя не е въпрос на 'Ако', а 'Кога'" - заяви Томас Зурбукен (Thomas Zurbuchen) от централата на НАСА във Вашингтон на пресконференцията на НАСА на 22 февруари.

НАСА съобщи, че космическият телескоп Спитцър е открил първата известна система от седем планети с размер, близък до този на Земята, които обикалят заедно около една звезда.

Три от тези планети със сигурност се намират в обитаемата зона, областта около звездата, където планетите е най-вероятно да са скалисти и водата на повърхността им да е в течно състояние.

Откритието поставя нов рекорд за най-голям брой планети в обитаемата зона, намерени около една единствена звезда извън нашата Слънчева система. На всички тези седем планети може да има вода в течно състояние, което е от ключово значение за живота такъв, какъвто го познаваме, при подходящи и атмосферни условия. Но най-високи шансове имат три планети в обитаемата зона.

Седемте екзопланети обикалят около студена звезда - червеното джудже TRAPPIST-1, което се намира на разстояние от 39,5 светлинни години от Земята, което е сравнително близо до нас.

Размерите на планетите са от 79 до 113% от тези Земята, а най-малко шест от тях са скалисти и минерали с повърхност, на която температурата е от 0 до 100 градуса по Целзий, тоест може да има вода в течно състояние.

Масата на екзопланетите е 41-134% от масата на Земята и обикалят около звездата си за от 1,51-20 земни дни. Но въпреки че  са по-близо до своята звезда, отколкото Меркурий, те не се нагорещяват като него.

За разлика от нашето слънце, TRAPPIST-1 е суперстудено джудже и затова може да има течна вода на планети, които обикалят в непосредствена близост до него, по-близо, отколкото е възможно за планети в нашата Слънчева система. Планетите също са много близо една до друга. Ако човек стои на повърхността на една от тях, би могъл да види потенциално в небето подробности от другите планети като планини и облаци, които понякога ще бъдат по-голем от Луната в небето на Земята.

"Седемте чудеса на TRAPPIST-1 са първите подобни на Земята планети, които са открити в орбита около този вид звезда", каза Микаел Жийон (Michael Gillon), водещ автор на доклада и главният изследовател на проучването на екзопланетите на TRAPPIST-1 от Университета в Лиеж, Белгия.

"Много сме въодушевени от това откритие, защото ние сме група хора, ние тук и всички наши колеги, като се определяме като пионери. Това проучване ще продължи много поколения напред. И само фактът, че сме толкова близо сега да открием толкова много обитаеми светове е наистина вълнуващо" - заяви Сара Сийгър (Sara Seager), професор по планетарни науки и физика в Масачузетския технологичен институт, Кеймбридж.

"За първи път откриваме толкова много планети около една единствена звезда, и за първи път успяваме да измерим масите и радиацията на тези планети с размерите на Земята. Те са сред най-добрите, от всички които знаем, които можем да проследим, да видим техните атмосфери, да погледнем био-подписите им, ако има такива. Това откритие ни дава знак, че откриването на втора Земя не е въпрос на "Ако", а на "Кога". Учените вярват, че около всяка звезда може да има една планета, или три, или седем, само си представете колко много светове може да има, които имат шанс да станат обитаема екосистема, която ние бихме могли да изследваме. Това, което имаме от откритието, е огромна стъпка напред в отговора на един от тези големи въпроси, които са в сърцето на толкова много наши философии, в това, което ние мислим за себе си, а именно сами ли сме във вселената. Ние направихме стъпка напред, скок напред всъщност, към отговора на този въпрос" - коментира Томас Зурбукен.