На живо: Изстрелването на ракетата Atlas V със секретната совалка X-37B (обновена)

Ваня Милева Последна промяна на 16 май 2020 в 00:00 7889 0

Обновяване: Заради лошите метеорологични условия на мястото за изстрелване във Флорида принудиха ULA да да отложи старта за неделя, 17 май, когато мистериозният космически самолет X-37B на американските космически сили стартира успешно на шестата си тайнствена мисия от Кейп Канаверал

Секретният шпионски космически самолет на американските военновъздушни сили, наречен X-37B, се отправя обратно в космоса в събота за шестата си мисия на околоземна орбита.

Както обикновено при този космически кораб, точната му цел е тайна, въпреки че ВВС съобщават, че апаратът ще проведе редица експерименти по време на това пътуване и ще изпробва нови системи в космоса, преди да ги върне на Земята.

Стартът ще се състои на 16 май, в 15:24 часа (българско време), в рамките на мисията OTV-6, с ракетата Atlas V. Изстрелването ще бъде направено от стартовия комплекс 41 в Кейп Канаверал.

Това изстрелване идва след малко повече от шест месеца, след като X-37B се завърна от своята рекордна пета мисия на орбита. Космическият самолет, който прилича малко на миниатюрна космическа совалка, кацна в космическия център на Кенеди на НАСА във Флорида на 27 октомври, след като прекара общо 780 дни или повече от две години в космоса. Този полет бе най-дългата мисия на X-37B в космоса и сега апаратът е прекарал общо седем години и 10 месеца в орбита. Този предстоящ полет може да добави още няколко години към общото време в орбита на космическия кораб.

Можете да наблюдавате стартът на нашия уебсайт.

Шестата мисия е забележителна с това, че за първи път ще се използва сервизния модул за провеждане на експерименти - това драстично увеличава възможностите на апарата.

X-37B

По-рано стана известно, че на борда на X-37B ще бъде спътникът FalconSat-8 с пет експериментални полезни товари на Академията на ВВС на САЩ. Освен това ще се проведат два експеримента за НАСА и за ВМС на САЩ. Последните са насочени към изучаване на преобразуването на слънчевата енергия в радиочестотна микровълнова за предаване на Земята.

The Air Force’s mysterious X-37B spaceplane is launching to space again this weekend, The Verge