03 декември 2022

На живо: НАСА ще излъчи демонстрационен тест на Артемис I

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 20 септември 2022 в 00:01 13780
Ракетата Space Launch System на НАСА и космическият кораб Orion се виждат на върха на мобилната стартова установка на стартова площадка 39B в космическия център "Кенеди" във Флорида на 28 август 2022 г. Кредит: NASA/Joel Kowsky

Демонстрационният криогенен тест на "Артемис I" е насрочен за сряда, 21 септември. НАСА ще осигури пряко предаване с коментар на събитието, което ще започне в 7:15 EDT (14:15 ч. българско време).

Демонстрационният тест ще позволи на инженерните екипи да потвърдят поправката на изтичането на водород, забелязано по време на опита за изстрелване на "Артемис I" в началото на септември. Освен това екипите ще имат възможност да оценят актуализираните процедури за зареждане на горивото и да извършат допълнителни оценки. Демонстрацията ще приключи, когато целите на теста бъдат постигнати.

Тестът ще бъде предаван на живо по телевизията на НАСА, в приложението на НАСА и на уебсайта на агенцията.

През времето, когато НАСА излъчва репортаж за изстрелването, срещата, скачването и отварянето на люка на кораба "Союз МС-22", превозващ астронавта на НАСА Франк Рубио до Международната космическа станция (МКС), по обществения канал на телевизията на НАСА, демонстрационният тест на "Артемис I" ще се излъчва само по медийния канал. През цялото останало време демонстрационният криогенен тест на Артемис I ще се излъчва и по обществения, и по медийния канал.

Ракетата на НАСА Space Launch System (SLS) се вижда на стартова площадка 39B в четвъртък, 8 септември 2022 г., в космическия център "Кенеди" на НАСА във Флорида, докато екипите работят по подмяната на уплътнението на връзката, между линията за подаване на течен водород на мобилната ракета-носител и ракетата. Кредит: NASA/Chad Siwik

Артемис I е изпитателен полет без екипаж. Той е първият от поредица все по-сложни мисии, които трябва да осигурят основа за изследване на дълбокия космос с астронавти. Сз мисиите "Артемис" НАСА ще изпрати отново хора на Луната, проправяййки пътя за дългосрочно присъствие на Луната и ще послужи като трамплин за изпращане на астронавти на мисия до Марс.

Източник: NASA to Televise Artemis I Demonstration Test, Host Media Call, NASA