На живо: Полетът на новия екипаж към МКС (стрийм, видео)

Наука ОFFNews Последна промяна на 17 ноември 2016 в 15:05 6338 0

Астронавтите Тома Песке от ESA (Европейска космическа агенция), Олег Новитски от Руската космическа агенция Роскосмос и Пеги Уитсън от НАСА позират за обща снимка в Центъра за обучение на космонавти "Гагарин" в Звездното градче, Русия по време на квалификационните изпити за тяхната експедиция 50/51 до Международната космическа станция.

Трима нови членове на екипажа ще стартират днес, 17 ноември, към Международната космическа станция.

Космическият кораб "Союз MS-03", носещ на борда си екипажа на експедиция 50/51 ще излети от Байконур в Казахстан в 22:20 българско време. Можете да гледате старта на живо тук от 21:30.

Днешният старт ще бъде исторически за Франция, тъй като Тома Песке (Thomas Pesquet ) от Европейската космическа агенция (ESA) ще стане първият френски астронавт, който ще лети до Международната космическа станция (МКС). Негови колеги от екипажа са американският астронавт Пеги Уитсън (Peggy Whitson) от НАСА и руският космонавт Олег Новитски са ветерани от МКС.

В пресконференцията Уитсън и Новитски заявиха, че с нетърпение очакват да се върнат на работа в орбиталната лаборатория. Уитсън сподели, че най-вече очаква с нетърпение гледката от наблюдателната палуба "Cupola" на станцията, която бе добавена през 2010 г. и засега е най-големият прозорец на космическа станция, предаде space.com.

След старта екипажът ще прекара два дни в капсулата "Союз", докато настигане МКС. От събота (19 ноември), че ще започне скачването с космическата станция. Там те ще бъдат посрещнати от екипажа на експедиция 49/50 - Шейн Кимбро (Shane Kimbrough) от НАСА и космонавтите на Роскосмос Сергей Рижиков и Андрей Борисенко - които пристигнаха на станцията през октомври.

Екипажът на експедиция 49/50 ще напусне МКС и ще се върне на Земята през февруари. Тогава Уитсън ще стане командир на МКС. Тя ще бъде първата жена, която командва космическата станция два пъти. През 2007 г. тя бе първата жена, която някога е била командир на космическата станция.