19 декември 2018
  •  Говорят медиците

На живо: Срещата на космическия кораб OSIRIS-REx с астероида Бену

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 03 декември 2018 в 00:5838880
Този изглед със "свръхразделителна способност" на астероид Бену е създаден с помощта на осем изображения, получени от космическия кораб OSIRIS-REx на НАСА на 29 октомври 2018 г., на разстояние около 330 километра. Credits: NASA/Goddard/University of Arizona

Само седмица след спускането на Марс на апарата InSight и НАСА вече се е подготвила за кацането на друга невероятно интересна мисия.

OSIRIS-REx (или Origins, Spectral Interpretation, Resource Identification, Security, Regolith Explorer) ще се срещне с целта си - астероида Бену в понеделник, 3 декември.

NASA ще излъчва на живо събитието от 18:45 ч. до 19:15 ч. българско време.

Апаратът ще пристигане около 19 часа на 3 декември и ще имаме възможност да следим заедно с инженерите от залата на наземния контрол на OSIRIS-Rex състоянието на космическия кораб.

Космическият кораб OSIRIS-REx стартира през септември 2016 г. и оттогава постепенно се приближава към Бену.

Целта му е в крайна сметка да се приземи и да проучи космическата скала, но преди това да се случи, екипът трябва да реши къде е най-добре да се кацне на астероида, за да може OSIRIS-REx да изпълни задачата си да вземе проба от материала на Бену. После корабът ще се отдръпне от астероида и ще отлети към Земята с безценните образци.

"Космическият кораб ще прекара близо година в проучване на астероида с пет научни инструмента с цел да избере място, което е безопасно и научно интересно да събере пробите", обяснява НАСА. "OSIRIS-REx ще върне пробите на Земята през септември 2023 г."

Предаването на НАСА трябва да започне приблизително от 18:45 ч. на 3 декември и ще продължи около половин час, което трябва да е достатъчно дълго, за да може агенцията да потвърди, че сондата го е направила успешно.