14 ноември 2018
  •  Говорят медиците

На живо: Стартът на ракетата Falcon 9 с космическия кораб Dragon

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 29 юни 2018 в 00:0017380
Снимка: SpaceX

На 29 юни в 12:41 часа българско време ще се състои стартът на ракетата Falcon 9, която ще изведе на орбита товарния космически кораб Dragon в рамките на мисията CRS-15.

Първата степен е изстрелвана вече веднъж на 18 април с TESS - телескоп, чиято цел е да открива екзопланети.

Капсулата Dragon вече е била в орбита през 2016 г.

На живо може да гледате старта и на нашия сайт:

Изстрелването на ракетата ще стане от Кейп Канаверал. Безпилотният космически кораб Dragon ще се отправи към Международната космическа станция по Програмата за комерсиални услуги (Commercial Resupply Services). В рамките на мисията CRS-15 Dragon ще достави на МКС повече от 3 тона полезен товар.

На орбита ще бъдат доставени освен провизиии и материали за научни експерименти и първия по рода си робот помощник на име Саймън (Crew Interactive Mobile Companion). Устройството, наподобяващо по-голяма футболна топка, ще може да се движи в орбиталната станция и да комуникира с екипажа.

Корабът Dragon на компанията SpaceX е в момента единственият товарен космически кораб, способни да доставя товари до МКС и обратно на Земята. SpaceX планира в бъдеще се създаде пилотирана версия на кораба.

Ракетата носител Falcon 9 стана най-търсен на пазара на космически изстрелвания.

Има информация, че SpaceX сега ще се опита да приземи първата степен на ракетата на наземна платформа.