На живо: Стартът на ракетата Falcon 9 с космическия кораб Dragon

Ваня Милева Последна промяна на 06 март 2020 в 05:36 4020 0

Кредит SpaceX

SpaceX да стартира 20-ата си мисия за доставка до Международната космическа станция, носеща 2600 кг оборудване за научни изследвания и консумативи.

На 7 март в 06:50 (българско време) трябва да се извърши изстрелването на кораба Dragon като част от мисията на SpaceX CRS-20.

Телевизията на НАСА започва в 06:30 ч.

Може да гледате старта и тук:

Изстрелването ще се извърши от площадката SLC-40 на Кейп Канаверал. След старта ще бъде направен опит за кацане на първата степен на ракетата Falcon 9 на платформа в океана.

В рамките на мисията CRS-20 космическия кораб Dragon ще бъде изпратен до Международната космическа станция. Това стартиране е част от мащабната програма за комерсиални доставки на МКС.

Общо около 2600 килограма товари ще бъдат доставени на борда на станцията, включително оборудване за експерименти, храна и различни материали, предназначени за поддържката на МКС.

Днес Dragon е единственият товарен космически кораб в света, способен да доставя товари от орбиталната станция обратно на Земята.

Капсулата на кораба С112, която се използва за CRS-20, по-рано бе използвана като част от мисиите CRS-10 и CRS-16.

Както капсулата Dragon, така и първата степен на нейната ракета - носител са космически ветерани: Falcon 9 по-рано е издигнал последната мисия за снабдяване на МКС през декември 2019 г., а Dragon е превозвал товари за мисиите CRS-10 (февруари 2017 г.) и CRS-16 (декември 2018 г.).

Товарната капсула Dragon на SpaceX дебютира през 2010 г. и направи първото си пътуване до космическата станция две години по-късно, отбелязвайки първия път, когато частно превозно средство стига до МКС.

След оттеглянето на програмата за космическите совалки през 2011 г. НАСА и други агенции по света зависеха само от Русия за транспорта в космоса и на товари, и на екипажи.

За да прекрати тази зависимост, НАСА се обърна към частния сектор, като предложи да се изпращат товари и в крайна сметка - екипаж - в космоса на две компании - през 2008 г. SpaceX и Northrop Grumman спечелиха тези договори.

Въз основа на товарния Dragon SpaceX разработи пилотирания космически кораб Crew Dragon, който ще трябва редовно да доставя товари и астронавти на МКС.