02 октомври 2022

На живо: Стартът на ракетата Falcon 9 със сателитите Iridium NEXT

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 юли 2018 в 13:58 24060
Iridium NEXT

На 25 юли в 14:39 часа (българско време), ще се състои стартът на ракетата Falcon 9, която има за цел да изведе в орбита новата серия от сателити Iridium NEXT.

SpaceX ще се опита да приземи първата степен на ракетата Falcon 9 на плаваща платформа.

Ще бъде използвана последната версия на ракетата "Блок 5".

Можете да видите изстрелването в нашия уебсайт.

Ракетата ще бъде изстреляна от стартовия комплекс SLC-4E на военновъздушната база Vandenberg. Сателитите Iridium NEXT (56-65) ще бъдат изведени до ниска орбита около Земята.

Това е второ поколение комуникационни спътници на компанията Iridium Communications Inc., което ще замени сега използваната група спътници Iridium.

Космическият кораб Iridium NEXT е създаден на базата на платформата ELiTeBus на Thales Alenia Space. Теглото на един апарат е 860 кг. Общо се планират да бъдат изградени 81 сателита от тази серия, от които в космоса ще има 75. Останалите ще останат в резерв.