24 септември 2020

Най-бързото летящо животно е прилепът с рекорд от 160 км/ч за хоризонтален полет

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 10 ноември 2016 в 15:52 55020
Снимка: MPI for Ornithology

Бразилски прилепи могат да развият скорост до 160 км в час, според орнитолози от Института Макс Планк. Това е най-бързото летящо животно, съобщава сайтът на института.

По-рано се смяташе, че рекордьори по скорост за хоризонтален полет са черните бързолети, които могат да постигнат бързина от 110 километра в час. Пикиращите ястреби могат да достигнат скорост до 300 км/ч, но тяхното постижение е в друга дисциплина.

Сега обаче учените откриват, че прилепите, които досега не са разглеждани като конкуренти за въздушната скорост, надминават бързолетите.

За да установят това, изследователите прикрепват към гърба на прилепите леки радиопредаватели, чиито сигнали са приемани от специален дрон.

Резултатите от измерванията изненадват дори учените, защото се оказа, че мъжките прилепи, с тегло около 11-12 грама могат да достигнат скорост до 160 км в час.