15 август 2018
  •  Говорят медиците

Най-дългото лунно затъмнение на века в снимки (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 28 юли 2018 в 18:1317890

Най-дългото пълно затъмнение на Луната в 21-ви век привлече вниманието на милиони хора от цял свят в петък, 27 юли.

То бе уникално с продължителността си, която траеше невероятните 1 час и 43 минути. Това затъмнение е само 4 минути по-кратко от възможното най-дълго събитие, изчислено от астрономите. Продължителността позволява на зрителите от цял ​​свят да наблюдават феномена, като любителите на астрономията се събраха в обсерваториите в цялата зона на видимост - Европа, Африка, Азия, Австралия и Нова Зеландия.

Необичайно продължителната продължителност на затъмнението е причинена от няколко различни небесни фактора . Луната бе близо до най-далечната си точка от Земята, заради което изглеждаше по-малка и й трябваше повече време, за да премине през сянката на Земята. Освен това Земята бе близо до афелия си, най-отдалечената от Слънцето точка в орбитата си, което пък прави сянката й по-голяма.

У нас затъмнението започна в 22:30 и достигна максимума си в 23:21.

Само няколко дни след лунното затъмнение Марс ще премине покрай Земята в най-близката си точка от 2003 г. насам. На 31 юли Червената планета ще бъде само на 57,8 милиона километра от Земята, което я прави ясно видима с невъоръжено око.

Виц на деня: 9 август