16 декември 2017
  •  Говорят медиците

Най-детайлните изображения на Юпитер, правени някога (галерия)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 05 май 2017 в 10:59103110

През март 2017 г. космическата сонда Juno на НАСА се доближи до Юпитер на безпрецедентните 4400 км над върховете на облаците на газовия гигант, прелитайки с 208 000 км/ч спрямо планетата, съобщи Рhysics & Аstronomy

Космическият кораб Juno е първaтa захранванa със слънчева енергия сонда, изпратенa да изследва най-голямата планета в нашата слънчева система Юпитер. Задачата на Juno е да обикаля около газовия гигант в полярна орбита и да проучва неговата структура, докато картографира неговата гравитация и магнитно поле. Проучването на Юпитер ще позволи на специалистите да научат повече за големите екзопланети, открити през космоса.

До този момент космическият кораб Juno бе изпратил едно изображение на полюсите на Юпитер, показващо наистина странни облачни образувания, записа загадъчни сияния и сканира дълбоко в дебелата облачна обвивка на планетата, нещо, което друг космически кораб не е правил никога преди това.

И точно когато космическия кораб "Касини" изпрати безпрецедентни снимки на Сатурн, Juno също блесна със своите спиращи дъха изображения.

Juno е деветата сонда изпратена от Земята към Юпитер, само втората сонда на орбита на планетата и първата успяла да направи снимки от такава близост на газовия гигант.

Юпитер е красив!

Следващото прелитане на космическия кораб ще се проведе на 19 май, а в края на мисията си, през 2018 г., сондата ще се спусне в атмосферата на Юпитер. Според НАСА, космическият кораб се очаква да се потопи в Юпитер през февруари 2018 г. след 20 месеца в орбита.

Очакваме следващата партида изображения да бъде още по-невероятна.

След пристигането си на орбита около Юпитер сондата направи няколко важни открития за състава на планетата и облачната структура, както и за великолепните й сияния и магнитни полета. Тъй като космически кораб е в силно елиптична орбита около Юпитер, тези близки срещи ще се случват само веднъж на всеки 53 дни.

25 декември 2017 в 00:0010185