16 декември 2017
  •  Говорят медиците

Най-големият радиотелескоп в света започна работа днес (видео)

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 25 септември 2016 в 16:11273391
Снимка: globallookpress.com

Най-големият радиотелескоп в света започна работа в неделя, 25 септември в Китай.

Устройството се намира в провинция Гуейджоу, носи името Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope (FAST) и е предназначен за изследване на космоса и търсене на извънземен живот, съобщава ShanghaiDaily.com.

На церемонията по откриването се събраха стотици учени и любители. Телескопът се състои от 4450 панела, диаметърът е 500 метра, а площта му е сравнима с площта на 30 футболни игрища. Работата по изграждането на телескопа започна през 2011 година, стойността му възлиза на 180 милиона долара.

Независимо, че официалното откриване е на 25 септември, телескопът FAST вече прави наблюдения. По време на изпитанията той получи висококачествен сигнал под формата на електромагнитни вълни от обект на 1351 светлинни години от Земята.

FAST ще наблюдава пулсари, както и ще търси молекули в междузвездната среда и сигнали от други цивилизации.

Очаква се, че радиотелескопът ще бъде водещ сред наземните радиотелескопи на Земята в рамките на поне 10-20 години. В същото време Китай планира да изгради и въведе в експлоатация още няколко телескопа на световно ниво в следващите 5-10 години.

А тези 30 футболни игрища за какъв вид футбол са?
Ако диаметърът на телескопа е 500 м, значи площта му е 196 250 кв. м. Което се равнява на 36 игрища за американски футбол. Или 27 игрища за европейски. Или 24 игрища канадски. И между 15 и 18 игрища за галски футбол (има и такъв).

25 декември 2017 в 00:0010185