Най-младият лектор в Кеймбридж, Деян Михайлов, разказва за гравитационните вълни на Ratio

Какво са гравитационни вълни и защо ни отнема 100 години да ги измерим?

Ratio Последна промяна на 04 март 2019 в 13:35 3838 0

На 5 март публиката на следващото събитие на Ratio ще научи повече за едно от най-важните физични открития през последния век – гравитационните вълни.

Още през далечната 1916 г. Алберт Айнщайн предсказва, че гравитационните вълни са основният начин за пренасяне на енергия в Космоса. Точно сто години са необходими на науката, докато намери доказателства в подкрепа на тази теория, и през 2016г. от обсерваторията LIGO оповестяват, че са регистрирали гравитационна вълна за пръв път.

Защо е толкова трудно да засечем гравитационни вълни? Какво можем да научим за Вселената благодарение на тях? Тези и други физични въпроси ще намерят своите отговори а събитието „Ratio представя: Гравитационните вълни - прозорец към Вселената“ на 5 март. Гостите ще научат какво точно са гравитационните вълни, как се засичат, както и какви са най-новите методи и модели за засичането на явлението. Първоначалното откритие и продължителното наблюдение на гравитационните вълни откриват много хоризонти в бъдещето на астрономията и допълват разбирането ни за Вселената.

За тайните на Космоса, които гравитационните вълни ни разкриват, ще ни разкаже Деян Михайлов. Той завършва бакалавърска степен по физика в Оксфорд. Образованието си продължава в Кеймбридж, където завършва магистратура и докторантура, свързани с изследване на фундаменталните закони на физиката с гравитационни вълни. През 2015 става най-младият лектор в Кеймбридж - още със започването на магистратурата си.

В момента Деян Михайлов продължава развитието на научните си проекти, а междувременно основава две компании - едната във Великобритания, занимаваща се с квантови технологии, става първата компания в Европа, изработваща софтуер за квантови компютри, а другата – IT компания в България. На 5-ти март лекторът ще разкаже малко повече за това какво точно са гравитационните вълни, как се засичат, както и за самата теория на относителността, за която често чуваме.

Ratio представя: Гравитационните вълни – прозорец към Вселената ще се състои на 05.03.2019 от 20:00 в City Stage, а входът е свободен. Повече информация намерете на сайта на организаторите www.ratio.bg