Най-старата човешка ДНК още заплете историята на произхода ни

Наука ОFFNews Последна промяна на 16 март 2016 в 14:13 18933 7

Реконструкция на неандерталец.

Учените успяха да изолират и секвенират ядрена ДНК от останки на 430 хиляди години, погребани в известната "Пещера на костите" (Sima de los Huesos) в Испания. Според изследването останките са на неандерталци, въпреки че досега се е смятало, че неандерталците са се появили само преди 100 хиляди години.

Оказва се, че последният общ прародител на Хомо сапиенс и неандерталците да не е Хайделбергския човек, а още по-древен вид - Homo antecessor, живял преди между 0,8 и преди 1,2 милиона години.

Новото изследване, разкриващо тези драматични страници от историята на човека е представено в списание Nature.

В няколкото карстови пещери на планинска верига Сиера де Атапуерка в Северна Испания, се водят разкопки в продължение на десетилетия и вече са направени няколко изненадващи открития. Най-известна е "Пещерата на костите", където на дълбочина 13 м са открити останки на 28 човека, датирани от преди 430 хиляди години. Първоначално, костите са класифицирани от екип, ръководен от палеонтолога Хуан-Луис Арсуага (Juan Luis-Arsuaga) от Университета Комплутенсе в Мадрид като принадлежащи на Хайделбергски човек (Homo heidelbergensis), който се смята за предшественик на неандерталците, живял преди около 600 000 до 250 000 години в Европа, Африка и Азия. Но други изследователи не са на това мнение.

Предишни анализи на хоминидите от "Пещерата на костите" през 2013 г. показаха, че според наследяваната по майчина линия митохондриална ДНК, останките са на далечни роднини на Денисовия човек  (Homo denisova), един изчезнал клон на древните хора, частични останки от който все още се срещат само в региона на Алтай, Азия. Това е неочаквано, тъй като техните скелетни останки носят характеристики на неандерталците.

Наскоро екип от учени, воден от най-известния шведски палеогенетик Сванте Паабо (Svante Pääbo) от Института  Макс Планк за еволюционна антропология, успя да изолира частично ядрена ДНК от някои кости и зъби, открити в испанската пещера, съобщава Science Daily. Тъй като ДНК е изключително стара, се разгражда до много къси фрагменти. След секвенирането авторите заключават, че останките не принадлежат на хайделбергския човек, са си на чисти неандерталци. Преди това се е смятало, че неандерталците са се появили само преди 100 хиляди години.

Авторите отбелязат, че по това време неандерталците са били разделени от денисовците, въпреки че техните генетични отпечатъци са намерени и в други региони извън областта на Алтай. И накрая, тези данни показват, че нашите преки предци са се отдели от общия прародител на неандерталците и денисовците много по-рано, отколкото се смяташе досега.

Тези разнопосочни данни карат антрополозите сериозно да преосмислят възгледите си за ранната история на хората.

Възможно е последният общ прародител на Хомо сапиенс и неандерталците да не е Хайделбергския човек, а още по-древен вид - Homo antecessor, живял преди между 0,8 и преди 1,2 милиона години.

"Тези резултати ни дават важни точки, определящи времевата линия на човешката еволюция. Те съответстват на по-ранно отклонение от преди 550 000 до 750 000 години на предците на съвременния човек от древните хора", отбеляза Сванте Паабо.

17.03 2016 в 07:39

Bodrum, няма лошо, всичко се надгражда,НО НА БАЗА ПРЕДИШНИ ПОЗНАНИЯ, така, че ревизирай се.
Айнщайн е ползвал и събрал всичко известно за масата, енергията и електромагнетизна на Максуел.
Сванте Паабо - интерпретира разработен Днк анализ, пак предишно...

17.03 2016 в 07:31

sancho21:18 16 мар 201605

Ама наистина ли? Битие 1 и 2 глава обясньяват всичко?
_________________________________

Разбира се, че не обясняват всичко. Само важните моменти.

16.03 2016 в 21:18

Ама наистина ли? Битие 1 и 2 глава обясньяват всичко?
`Начи двама синове на козари, които мислели, че Земята е плоска и се държи на костенурка са обяснили ВСИЧКО?
Това писаниците в тая част на форума сериозно ме убеждават в интелектуалния капацитет на неандерталците и тяхното превъзходство на т.нар.хомо сапиенс или поне над 99% от неговото потомство днес.

16.03 2016 в 20:29

Битие 1 и 2 глава обясняват всичко.

16.03 2016 в 20:26

Всеки вид, чието латинско име започва с homo се счита за човешки вид. "Раса" като понятие в биологията не съществува.

16.03 2016 в 18:32

Щом неандерталците са се чифтосвали с хората, значи са просто човешка раса.

16.03 2016 в 16:53