Намерени са 234 потенциални сигнали от извънземни цивилизации

Наука ОFFNews Последна промяна на 12 октомври 2016 в 16:03 11038 0

Кредит SDSS.org/Borra u. Trottier, 2016

Телескопът Sloan Digital Sky откри 234 сигнала от възможен извънземен произход.

Канадски астрофизици са открили 234 случаи на това, което те наричат "особени периодични спектрални модулации в малка част звезди от слънчев тип".

Дори и след като учените разглеждат широк спектър от възможни технически и астрофизически обяснения на тези сигнали, остава хипотезата - колкото и спекулативно да звучи - че сигналите са причинени от светлинни импулси, генерирани от извънземен разум, който иска да ни съобщи за себе си, пише Grenzwissenschaft-Aktuell.de.

Препринт на изследването е публикуван в arXiv.org.

Изследването си проф. Ермано Бора (Ermanno F. Borra) и Ерик Тротие (Eric Trottier) от Университета Лавал разглеждат резултатите от анализа на 2.5 милиона спектри на астрономически обекти, наблюдавани от Sloan Digital Sky Surveys. Тези спектри дават детайлни измервания на характеристики на светлината като интензитета и цвета.

В работата си учените търсят в периодични сигнали в техните спектри, генерирани от извънземен разум (ETI). Такива периодични сигнали Бора прогнозира в предишна научна публикация от 2012 г., в която описва как може да се открият скрити интелигентни сигнали сред вече налични данни от проучванията.

Такива периодични сигнали те откриват само в 234 звезди, които са поразително подобни на Слънцето.

Преобразувани по Фурие честотни спектри на звезди тип F5 . Източник:  Borra u. Trottier, 2016

Учените смятат, че представители на чужда цивилизация съзнателно променят светлинните сигнали, за да ги забележат разумни обитатели на други планети и така да научат за тяхното съществуване.

На графиките тези сигнали имат еднакви периоди от 1.65 пикосекунди (една пикосекунда е равна на една трилионна част от секундата). Свойствата на тези сигнали, според авторите, не се дължи на инструментални грешки или известни природни характеристики.

През 2012 г. проф. Бора симулира потенциален ненаблюдаван модулиран спектър на звезда (вляво), чрез който вграден сигнал става разпознаваем след трансформация на Фурие анализ (вдясно). Източник: Ermanno F. Borra 2012

Такива силни светлинни сигнали могат да се изпращат например с мощни лазери, които се модулират по такъв начин, че да се вградят в светлинния спектър на звездата като модел, който много лесно може да бъде открит от един интелигентен наблюдател.

"Фактът, че само при малка част от звездите, в тесен спектрален диапазон в близост до спектралния тип на Слънцето, се появяват сигнали в съгласие с хипотезата за ETI (извънземен разум), както интуитивно се очаква, че около звезди от типа на Слънцето ще има извънземни цивилизации", обясняват авторите на статията и продължават:

"Хипотезата ETI изисква всички различни извънземни предаватели да изберат да излъчват по едно и също време определени импулси и може да се попитаме защо трябва да правят това. Това е силно спекулативен въпрос, който може да има няколко обяснения. Едно възможно обяснение е, че всички ETI използват едни и същи честоти, за да стане ясно, че сигналите идват от извънземен разум".