23 септември 2018
  •  Говорят медиците

Намерено е убедително доказателство за кацането на американците на Луната

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 30 ноември 2015 в 14:44149451
Снимка: NASA/GSFC/Arizona State University

Учени са открили нови убедителни доказателства, че американците са кацали на Луната.

Физикът Джеф Плеша (Jeff Plescia) от Университета Джонс Хопкинс намери на Луната кратера, направен от падането на степен от ракетата носител "Сатурн 5", използвана от космическите кораби "Аполо". Изображението е получено от апарата Lunar Reconnaissance Orbiter, използващ камера с висока резолюция, съобщава сайтът Science Alert.

Изследователят разкава за откритието си в интервю с журналиста Леонард Дейвид (Leonard David).

Следите са оставени от мисията "Аполо 16", в която през 1972 г. проведе петото кацане на човек на Луната. По време на един от експериментите, астронавтите на САЩ "изпуснаха" ускорителя на третата степен на ракетата "Сатурн 5" на Луната. Това става, докато се анализира вътрешната структура на Луната. Въпреки засиленото внимание към експеримента, учените са загубили данните на мястото на падането на ускорителя. По онова време малцина са мислели, че ще им трябват доказателства за повеждането на мисиите "Аполо". Но ето, че с разпространяването на теорията на конспирацията, че американците не са били на Луната, някои изследователи започват да събират информация.

Следите, намерени от Джеф Плеша са още едно допълнително доказателство за кацането.

Лунният ровър. Снимка: NASA

Мисията "Аполо 16" ще се запомни и с това, че астронавтите на НАСА имаха лунен автомобил. С него те направиха три пътувания с обща дължина от почти 27 км с максимална скорост 18 км / ч. Освен това астронавтите събраха повече от 95 килограма образци лунни скали.

Теорията за "лунната конспирация" започна да се разпространява в САЩ, а по-късно и в други страни. Експертите смятат, че е напълно несъстоятелна. Никога кацането на американците не е поставяно официално под въпрос от Съветския съюз, въпреки че последният е бил основният и всъщност единственият съперник на американците в лунната надпревара.

Марио Ангелов 01.12 2015 в 10:38 1