22 октомври 2017
  •  Говорят медиците

Наносателитите за изследване на Алфа Кентавър се тестват в орбита

Размерите на сателитите са 3,5 х 3,5 см.

| ПОСЛЕДНА ПРОМЯНА 27 юли 2017 в 15:0616410
Проксима Кентавър. Снимка: eso.org

Наносателити, разработени, за да бъдат изпратени до Алфа Кентавър, вече са в процес на първи тестове в орбита, съобщава сайтът на Breakthrough Initiative.

Прототипи на спътниците Sprite са изнесени на орбита на 23 юни с помощта на по-големите спътници Venta и Max Valier.

Размерите на сателитите са 3,5 х 3,5 см. Те съдържат в себе си соларни панели, компютри, сензори и радио.

Спътниците комуникират с наземните станции с помощта на радиовръзка. Тестовете са предназначени да покажат как оборудването Sprite се държи в орбита и да се тества системата за комуникация.

Юри Милнер и Стивън Хокинг обяви намерението си да изпрати космически апарати до Алфа Кентавър през април 2016 г..

През август същата година стана известно, че е открита земеподобна планета около Проксима Кентавър. Разстоянието от планета Proxima b до звездата майка, е 7 милиона километра - само 5% от разстоянието между Земята и Слънцето. Планетата е много по-близо до своята звезда, отколкото Меркурий е до Слънцето, но Проксима е много по-слаба от Слънцето. Така се оказва, че Proxima b попада в обитаемата зона на своята звезда. Смята се, че температурата на повърхността й позволява водата да съществува в течно състояние.